BEN ASHAARI

Saturday, November 10, 2007

GULAI SIPUT SEDUT

Siput!! oh!! siput!! kenapa engkau slow!!...macam mana aku tak slow!!, montot aku berat!!...montot aku berat!!..ahaksss!!!!...Hari ni masak siput sedut, tapi gulai ni untuk ayah dan mat cuma makan sayur dia saja..menu siput juga, tapi masak lain khas untuk pakcik yang dah gebewww!!! ini...ahakss....Oleh sebab mat dan masak gulai ni pada episode yang lepas, jadi mat tak sertakan resipi lah yeaa...silalah cuci mata dgn pinggan lama dan kain batik lama berusia 60+ tahun itu yeaa.....

4 comments:

Anonymous said...

Hi!Mat,saya org baru di Blog makanan Mat ni!Nice pic!You are a good cook!I love pinggan lama,lain kali kalau balik kampung nak juga ambik sebiji dua pinggan2 ni!sayapun suka sangat makan siput ni,but my daughter had a bad experience about this siput that she can't eat it anymore!salam perkenalan dari saya,Nora di London.

Mat Gebu said...

Welcome..terima kasih kerana sudi singgah...mat pun kalau tak de blog nie, pinggan2 tu masih "tido" dalam tong di bawah rumah...Siput tu, mat pun jarang2 masak dan makan, kecuali kalau dah ada...apa2 pun terima kasih sekali lagi yeaa...

lina said...

pinggan klasik tu mat. ada ke org jual pinggan tu sekarang ye?

Mat Gebu said...

Rasanya ada lagi lah, tapi re-production punya kot, tapi masih ada bunga kangkung cuma tak delah secantik zaman dulu2 punya...ATAU nak kena pi cari kat kedai2 lama....mat suka kedai2 mcm tu....